Níže uvedené technické požadavky reprezentují ideální stav, v případě potřeby je možno vše po dohodě upravit. Pro technické dotazy k setupu nás kontaktujte na telefonu 725951453 nebo na e-mailu kapela@ravenhard.cz.
Odposlechy / monitory
Všechny odposlechy si řídí sama kapela svým vlastním digitálním mixem, nezávisle na zvukaři. Všichni členové kapely mají IEM a není potřeba nijak zajišťovat odposlechy ze strany zvukaře.
Triggery
Bicí jsou osazené triggery a zvukař má dle svého uvážení k dispozici samplovaný zvuk z triggerů pro přimíchání do výsledného mixu pro lepší dynamiku bicích. Samply z bicích jsou k dispozici ve 2 samostatných kanálech – 1. kanál kopák a 2. kanál rytmičák, kotel a tom dohromady.
Overheady
Kapela používá pro nazvučení bicích do IEM své vlastní overheady. Tyto mohou být volitelně poskytnuty zvukaři, nicméně z důvodu nižší kvality našich OH mikrofonů doporučujeme zvukaři nazvučit si nezávisle na nás své vlastní overheady.
Samply
Kapela (nad rámec bicích) používá na vystoupení samply v 5-ti na sobě nezávislých kanálech. Všechny tyto samply mají shodně vyrovnané úrovně a jsou poskytovány zvukaři do FOH mixu spolu s ostatními vstupy stejně, jako kdyby se jednalo o reálné nástroje.
Obsazené frekvence
Kapela využívá pro řízení odposlechového mixu 5GHz wifi a pro bezdrátový přenos odposlechů a nástrojů jsou použity 2 kanály 2.4GHz wifi a dále 4 analogové frekvence v pásmech 823 – 832 MHz (hlavní zpěv), 863 – 865 MHz (2x IEM) a 470-694MHz (1x IEM). V případě vysoce zarušeného či obsazeného 2.4GHz pásma nebo uvedených analogových frekvencí je vhodné kapelu na toto ze strany pořadatele / zvukaře dopředu upozornit, abychom mohli připravit alternativní připojení a vyhnout se případným technickým problémům.
Instrukce pro zvukaře
Zvukař zajišťuje kompletní nazvučení bicích mikrofony. Všechny ostatní vstupy (samply, nástroje i zpěvy) pro FOH mix jsou zvukaři poskytovány přes splitter, umístěný v racku u IEM mixu.
Veškeré stojany k mikrofonům zajišťuje zvukař.
Obě kytary ani basa na pódiu nehrají do aparátů, na pódiu nejsou komba a tyto nástroje jsou propojené do mixu linkovými vstupy. Jediným zdrojem zvuku na pódiu jsou bicí a zpěvy. Z tohoto důvodu je vhodné zajistit adekvátní front fill reproduktory v prostoru před pódiem ze strany zvukaře, aby se zamezilo vzniku zvukové „díry“ pro publikum před pódiem.
Rozmístění nástrojů a kapely na pódiu naleznete na stránce Stage Plan.
# | Nástroj | Mikrofon | Konektor | Stojan | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|
1 | Kopák | Zvukař | Krátký stojan | ||
2 | Rytmičák (horní) | Zvukař | Klip | ||
3 | Rytmičák (spodní) | Zvukař | Klip | ||
4 | Hi-Hat | Zvukař | Střední stojan | ||
5 | Malý Tom | Zvukař | Klip | ||
6 | Kotel | Zvukař | Klip | ||
7 | Overhead (levý) | Zvukař (volitelně náš Behringer C-2) | volitelně XLR (ze splitteru) | Vysoký stojan | |
8 | Overhead (pravý) | Zvukař (volitelně náš Behringer C-2) | volitelně XLR (ze splitteru) | Vysoký stojan | |
9 | Basa | XLR (ze splitteru) | |||
10 | Sólová kytara (vpravo) | XLR (ze splitteru) | Fractal Audio FM3 | ||
11 | Doprovodná kytara (vlevo) | XLR (ze splitteru) | Fractal Audio Axe FX | ||
12 | Hlavní zpěv (ženský) | Shure BLX24R / SM58 Beta (náš) | XLR (ze splitteru) | ||
13 | Vokál (mužský) | Shure SM58 (náš) | XLR (ze splitteru) | Vysoký stojan | |
14 | Sampl – kopák | XLR (ze splitteru) | Roland TM-2 | ||
15 | Sampl – rytmičák + tom + kotel | XLR (ze splitteru) | Roland TM-2 | ||
16 | Sampl – 1.Klávesy | XLR (ze splitteru) | Většinou typ hammond | ||
17 | Sampl – 2.Klávesy | XLR (ze splitteru) | Většinou smyčce, syntezátor | ||
18 | Sampl – basa | XLR (ze splitteru) | Obvykle nevyužito | ||
19 | Sampl – vokál | XLR (ze splitteru) | |||
20 | Sampl – ostatní | XLR (ze splitteru) | Perkuse, efekty |